4. dets 2012

alko-teema ehk asi on suhtumises


etv-st vabariigi kodanikke vaatasin. alko-teema. väga huvitav saade jällegi.

minu arvamus on, et alkoholikultuuri/kultuurituse eest on vastutavad lapse vanemad.

millal (mis vanuses) said sina esimest korda pokaali shampust? ehk oli see vanaema, vanaisa, tädi, onu, ema, isa sünnipäev?
 
millal said sina esimest korda proovida õlu? ehk mõnel laupäevasel saunaõhtul pere seltsis?

millal pakuti esimest pokaali veini? ehk oli kah mõni tähtpäev?

mina igatahes olin alaealine kui eelpool nimetatud asju proovisin. ja toimus see perekondlikel koosviibimistel. ilmselt siis oli suht uhke tunne - mind peetakse piisavalt suureks juba. igatahes, praegu leian ma, et ema ja isa poleks pidanud mulle alkoholi lubama. kui on seaduses keelatud siis olgugi keelatud.

jah, minust kasvas normaalne täisealine inimene - alkoholi ei liigtarvita, tubakatooteid ei tarvita. ja arvan, et läks õnneks minu puhul. oleks võinud juhtuda ka midagi halba. on palju minuealisi, kes teismelisena ei saanud endaga alkoholi tarbinuna hakkama. muuhulgas tähendas see ka planeerimata seksuaalsuhteid, süütuse kaotamist valele inimesele.   

põhjus, miks praegu see teema mind liigutab on praegused lapsed. kuna tegelen haridusvaldkonnas siis olen kuulnud üht kui ka teist kõrva väääga valusalt kriipivat.

mina arvan, et 6 aastane laps ei peask teadma kuidas maitseb õlu/shampus/vein. kahjuks tean isegi nooremaid lapsi, kes on kodus vanemate juuresolekul õlu joonud. noh, õnneks mitte tervet klaasi, kuid 3 lonksu on liiga palju.
mina arva, et laps ei tohiks viibida suitsuhaisu sees. jah, kui lapsevanem suitsetab köögis, siis tõepoolest laps hingab sisse seda mürki.
laps ei tohiks omada arvamust, et reede tähendab võimalust `lõdvaks lasta` juues teleka ees mõned õlled.

 need on mõned näited. jah, vb tõesti tundub süütu värk - paar lonksu, mis seal ikka. aga asi on suhtumises. kui lapsevanem lubab juba oma 4 aastasele lapsele mekkida lahjat alkoholi siis mida lubabb ta järgmisel korral!!??
 
ja minu arust on eriti haige see kui lapsele pakutakse (perekondlikul koosviibimisel) oma klaasist alkot maitsta ning siis kõigi täiskasvanute arvates on see nii jube naljakas ja vahva.
 

 

 

Kommentaare ei ole: